luni, 3 octombrie 2011

Acolo unde muntele sărută cerul pe nori





foto. Tribuna








Acolo unde muntele sărută cerul pe câte un nor, ca şi cum i-ar săruta pleoapele...

Acolo unde pasul tău, călătorule dornic de drum, nu poate să ajungă, ajunge gândul tău-călător în timp.
Te hrăneşti cu imagini care sunt neâncăpătoare de atâta frumuseţe şi dorul tău de ducă îţi aprinde sufletul şi te arde mocnit.
Şi când simţi că nu mai poţi de atâta dor, te rupi de lumea aceasta dezlănţuită - sau prea înlănţuită de oraş, şi evadezi acolo unde liniştea copacilor şi susurul apelor de munte devin casa ta şi muzica pe care nu te mai saturi s-o asculti!
E-atăta frumuseţe în jurul nostru că dacă nu vrei sau nu şti să o vezi, e ca şi cum ai trăi degeaba!





Omul şi muntele se aseamănă, dar cu deosebirea că prin munţii săi pământul încearcă să se ridice la cer, pe când prin oameni, cerul coboară pe pământ.




W. Shakespeare.

Transalpina, drumul naţional aflat la cea mai mare altitudine din România (2.145 m în Pasul Urdele), şosea care încă din timpuri vechi lega Transilvania de Oltenia şi care a dat naştere a numeroase legede. Transalpina nu se numeşte doar aşa, pentru că alte trei denumiri sunt legate de acest drum aflat în "creierii munţilor": DN 67C, "Drumul Regelui" sau "Poteca Dracului", tot patru fiind judeţele pe care acesta le taie: Alba, Sibiu, Vâlcea şi Gorj.

Transalpina, "Drumul Regelui", DN 67C şi "Poteca Dracului" denumesc, toate, acelaşi drum. Cel mai înalt din ţară ce poate fi traversat cu maşina. Pe aici au trecut oierii, din Mărginimea Sibiului, împreună cu oile lor, spre Oltenia, ei fiind cei care i-au pus numele cărăruii prăpăstioase şi prea puţin prietenoase pentru cai, "Poteca Dracului". Pe aici se spune că, în timpuri şi mai vechi, au trecut şi romanii în drumul lor spre capitala Daciei, potrivit unor surse acesta fiind "coridorul IV strategic roman".
"Drumul Regelui" nu a fost bătut doar de piciorul legiunilor romane, al păstorilor şi al turmelor lor, pentru că, potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul primului razboi mondial, pentru ca, în perioada interbelică să fie reconstruit şi inaugurat de însuşi Regele Carol al II-lea. Reabilitarea drumului nu s-a oprit însă aici, pentru că el a fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când germanii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare, Transalpina fiind, apoi, prea puţin întreţinută.


Aceste informaţii şi multe sfaturi pentru o excursie reuşită le aflaţi pe site-ul http://www.tribuna.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu